LYCKLIG FÖR LERIN

image430


Akademibokhandeln annonserade  på lörda´n om boksignering av Lars Lerin . Eftersom jag hade ännu ett viktigt ärende på stán denna dag, så såg jag ju till att det fanns utrymme i tid för att stå i kö för att "träffa" denne man som jag beundrar så. Eftersom jag är så dålig på att vänta, så är jag tacksam för att Pia-Lena dök upp som skvallersällskap under tiden.  Väl framme i kö nummer ett så blev det inköp till mig själv i form av boken "Tröstpriser och sidovinster" som jag har suktat efter ett bra tag, men tyckt varit för dyr. Nu lade jag det argumentet åt sidan, när HAN äntligen var där och kunde göra boken än mer personlig.

image429


För att få alibi att stå där och beundra, så fick det bli en bok till mormor Gudrun också som hon skall få i julklapp. Garanterat läser hon inte någon blogg, så därför går det att avslöja här. Jag ställde också en ödmjuk fråga om att få fotografera - och självklart (!?) Varför har jag tvekat tidigare? Nu har jag ju en kamera som är seg, så han var tålmodig också. Kanske borde jag ha köpt ytterligare en bok?  Mormor Gudrun har fått en bok tidigare som Lars Lerin signerat, nämligen "Det tysta köket". Det visar sig nu att den boken är slutsåld och skall inte nytryckt. Tur att jag inte alltid tvekar.

Sedan var det dags att stå i kö nummer två - och tänk nu gick det mycket lättare!!! I kön och på min väg fram till kassan så ahh jag köpa mig en julklapp till  - en atnackningsbok för 169 kronor. Maken skulle ALDRIG  ha köpt en så´n dyr anteckningsbok ficka jag veta -  och vad skall jag skriva i den? Ja inte vet jag, men vacker är den!

Kommentarer
Postat av: Maria, Marias kompis

Klart du ska ha en fin anteckningsbok, sånt där förstår dom sig inte riktigt på... :)

2007-12-10 @ 14:55:15
Postat av: Åse

Ja, den är alldeles för fin att skriva i?! Lämpar sig kanske för dikter, men det är det inte bli just nu. Det får nog bli boktips. Dä ä vikit!

2007-12-10 @ 17:13:51
URL: http://kolotten.blogg.se
Postat av: Rasmusmarita

Looking for information and found it at this great site. You have an outstanding good and well structured site. I have been looking for sites like this for a long time. Keep up the outstanding work and thank you.

2010-04-28 @ 08:10:21
URL: http://rasmusmarita.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0