NOSTALGITRIPP

Trippen gick till Skoghalls Folkets hus. Varje år ordnas det en nostalgiafton  någon gång så här på hösten (?). Igår kvar det den 16:e upplagan av denna sortens afton. Det är Gretas orkester som är basen till det hela och sedan engagerar de ytterligare orkestrar och igår var det bl a Bonnrock från Östra Ämtervik som var med och spelade. Jag tycker de var görbra, även om de hade "Bröderna Djup looken".

I år hade vi ytterligare en anledning att besöka "Skogahill" just på nostalgikvällen.  Anledningen var att goda vänner och tillika före detta grannar hade/har födelsedagar att fira och varför inte slå till en sådan här gång. Sylvia och Bert vill inte bli firade, men tänk jag tror det gick bra ändå. Sylvia är uppväxt på Skoghall, så tanken var väl också att kanske, kanske träffar hon på några bekanta. Är det nostalgi, så är det. Jag hade i allafall trevligt i dessa goda vänners lag, och jag hoppas att även de andra uppskattade kvällen. Maggie, som hade tagit inititivet till att Sylvia och Bert skulle firas skulle upp och arbeta dagen därpå  och en bit att åka, hade kanske uppskattat ett annat upplägg, vad vet jag. Lite tôligt blev det nog för Håkan också, eftersom ljudnivån för samtal var onödigt hög. Sylvia och Bert sade iallafall att det hade varit en trevlig kväll och det är huvudsaken, eftersom detta var tänkt som deras kväll.

image405

Hur gör djur? Bert hade biologilektion på vägen hem och det avsåg flodhästar, men några av oss kändes oss bekanta med tillvägagångssättet även hos homo sapiens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0