TRÖTT

Trött redan i morse, jag hade gärna legat kvar idag, men upp ändå. Jag var på jobbet före klockan sju och har inte en bar fläck på det som kallas skrivbord. Det är flera arbeten på gång med många papper i varje projekt som jag "lallar" i lite då och då beroende på när intressenter i de olika frågorna dyker upp eller hör av sig. Sedan hittar jag ju gärna lite "bisysslor" också under tiden, som tar tiden från det mer väsentliga, nämligen att vara lite social och diskutera gårdagen, organisationsförändringar, julbord, löerevision m m.

Men...kl 0750 ringer det en liten fröken, med hjälp av mamma förstås, och vill tala med "mommo". Nu är jag ju inte säker på att det är jag som är den rätta "mommo" som hon tigger att få ringa till, men tala med henne får jag och hon talar till mig. Det är ju MELIA, och dagen är räddad! Himmel, det känns i hjärtat nu också.

Nu är det iallafall läggdags och jag har precis avbeställt ljudboken åt familjens mormor, som lämnade ifrån sig katalogen idag. Det visade sig att just idag är också sista avbeställningsdagen, när jag fick för mig att titta vad som erbjöds den här gången. Innan dess har maken och jag varit hos henne och städat och bytt gardiner i sovrummet. Det blev riktigt bra med lite mer vintriga gardiner - lite tjocka med tyngre fall. En adventsstjärna kom det upp också. Det är mer än vad det har gjort här på hemmaplan, men det hinns väl.

Innan dess har jag kollat (sov nog en hel del) på Bonde söker fru. Nu är det segt! Törs inte gissa vem som blir kvar hos respektive bonde, för det känns som om jag tänker att det är en deckare jag tittar på och att manuset är uppbyggt till att förvirra tittaren. En idé som jag sätter som spik är BondeSusanne och Per-Erik. Värmländske Karl-Petter borde nog slänga korten och be om en ny giv. Där finns inget hett tips.

Var vaken under hela "närbild" som idag ade en intervju med Sven Wollter. Mmmm ...han har humor.

Kommentarer
Postat av: Maria

Kollade också på BSF men jag har en olustig känsla att bondeSusanne dissar den söte Per-Erik för slusk-trubadur Uffe. Kanske är det för att jag tycker mig se ett mönster, dvs att alla bönderna valt "fel" partner denna gång (enligt mig!) Så här skulle det förstås sett ut om Amor hade fått råda; Fredrik+Lena=ett perfekt bondepar, Anders+Hanna (hon hade fått ner killen på jorden) och till sist Säfflebon som jag också tror får leta på nya jaktmakter; kanske i tv4s Let´s dance kulisser ;-)

2007-12-07 @ 10:55:17
Postat av: Abeljenny

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-02-03 @ 08:07:51
URL: http://abeljenny.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0