DOMEDAGEN

Idag kom då beskedet  om att en av de två befattningar som finns som controller på den gemensamma administrationen skall dras in. Hur det sedan blir vet vi inte beroende på hur de förhandlar om kretsar och så småningom andra arbetsuppgifter. Endera får jag, som sagt, ännu mer att göra eller kanske t o m inget alls.

Även om jag inte sörjer i förväg utan har förhoppningen och tron att det kommer att bli ordning till slut, så påverkas jag av processen ändå. Det är ju fler som indirekt blir frågande även om just indragningen av tjänsten är tydlig. Det handlar om kretsar, tid i staten och möjligheten till andra arbetsuppgifter.

Hela arbetsprocessen skall vara klar till den 31 januari 2008 då det är bestämt att MBL-förhandling senast skall ske. Om inte många kommer att må alltför dåligt i det här så kan jag också se möjligheter i denna förändringsprocess, vilken anses nödvändig om vi skall få ihop en besparing på 20 miljoner avseende administration fram till år 2010.

Till detta kommer att det är chefstjänster utlysta som också skall tillsättas av personer som jag, kanske(?), blir beroende av. Jag bryr mig inte så mycket om arbetets innehåll, men är väldigt beroende av att ha chefer som är chefer och om de sedan är bra ledare också så är det toppen. Dessutom är det ju arbetskamrater omkring en som hamnat i samma situation som jag, nämligen att befattningen upphör.Tyvärr är ju arbetsuppgifterna kvar!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du ska se att det ordnar sig ;-).

2007-11-16 @ 08:39:45
Postat av: Ann-Britt

Ska vi inte öppna det där mysiga hemmet för pensionärer nu då?.....:)

2007-11-19 @ 14:26:31
Postat av: Åse

Gärna för mig! Jag ligger ju lite före så det känns verkligen läge nu.

2007-11-19 @ 17:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0