GÄÄÄSP!

gasp.jpg   Det dröjer cirka 14 dagar för mig att samsas med klockan varje gång det skall ske en timförändring, vare sig det är mot vintertid eller sommartid. Just nu är kvällarna jättelånga innan det blir läggdags, så det brukar bli en riktig tupplur i fåtöljen framför TV:n. Det hjälper inte att jag vill se det som visas för John Blund är starkare. Igår spelade vi in dokumentären om bröderna Bah från Gambia, men det var inte mycket jag såg av den idag kan jag påstå. Så det får bli repris en annan dag - kanske mitt på dagen till helgen. Jag törs banne mig inte sätta mig för då är det klippt. Sedan är det spel om jag skall somna eller ej när jag går och lägger mig "på riktigt". Det kan gå bra, men häromnatten inte. Först kvällstidningen fram och tillbaka, sedan två skivor på ljudboken (drygt två timmar bara det). DÅ, kl 0200, gick jag upp och tog en Panodil och ett glas mjölk, skruvade fram väckningen en timme och somnade. Trött på morgonen och en timme senare än vanligt på jobbet, så där trodde de att jag var sjuk för dagen. Nej då, bara trött! GÄSP!

Bilden har jag lånat från sidan: puffeltufflan.files.wordpress.com/.../gasp.jpg

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja det är svårt att vänja sig trots att det "bara" är en timme. Jag ser att den där timmen har inte heller justerats på kolottens klocka ;-).

2007-11-09 @ 08:22:16
Postat av: Åse

Ja, men visst och ändå är det inte sommartiden jag vill behålla, för det är ju nu det är den "riktiga". Bra "hint" ändå, för nu fick Maria hjälpa mig att modernisera även urtavlan.

2007-11-09 @ 19:14:41
URL: http://kolotten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0