KAFFEVECKA



På jobbet turas vi om att ha kaffevecka. Har man tur så inträffar den en gång per termin. Det kan bli två. Nu har Arvid, Mats och jag presterat vecka nummer två denna höst. I arbetsuppgifterna ingår att hålla ordning  i pentryt, fylla på kaffe, socker etcetera i de kaffeapparater som finns där. Dessutom skall diskmaskinen skötas om med "påsättning" och urplockning. "Vår" vecka har sedan någon gång tillbaka inneburit att vi har ett vinlotteri. Vi satsar en flaska vin i prisklassen 60-65 kronor och kan förhoppningsvis vinna desto fler. Idag "bytte" jag min inlämnade flaska mot en annan. Jag vann nämligen femte pris som bestod av en flaska Jacob Creek. Det "gick ihop sig" som det brukar gå när jag ägnar mig åt spel. Iallafall är det så jag intalar mig själv och andra. 

Funderingar under veckan. Varför ställer män/kvinnor sin disk i diskhon ISTÄLLET för i diskmaskinen, när vi ni vet att vi alla har samma ansvar? Varför tar inte den som sköljer ur sin gröttallrik upp slasken efter sig? Varför äter man inte upp den medhavda matlådan under samma vecka som den har ställts in i kylskåpet? Varför tar man inte rätt på de kaffekannor man gjort iordning, utan låter dem stå så att någon annan med lägre tålamodströskel gör det? Det är väl som vanligt väldigt mänskligt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh det sista stycket vill jag skriva ut och sätta upp i köket, med rubriken funderingar. Är det ok? Som vanligt skriver du många kloka ord.

2007-11-12 @ 10:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0