Sista resan

Nu är det slut på gamla tider, nu är det färdigt inom kort... Ja, nu är det slut för buss nummer 13 som har trafikerat Ulvsbygatan sedan 1982. Nu har inte jag utnyttjat denna busslinje så mycket, men det känns som om det har försvunnit en pålitlig vän. De busslinjer som jag har utnyttjat har också ändrat sträckning, så nu får även jag programmeras om. Med förskräckelse följde jag Karlstadsbuss hemsida och där det till en början inte fanns någon information om stackars Ulvsbygatan, eller Norrstrand överhuvudtaget. Jag började redan då ana ugglor i mossen om MJUKA LINJEN. Tänkte att det får väl bli min melodi i framtiden. Det är bara det att när jag behöver en buss är behovet inte riktigt mitt på dagen, utan snarare kvällar och helger. Får studera tidtabellen när behov föreligger.

[ klicka för bakåt ]

Då jag inte inte hann med att föreviga "den enda och rätta linje", så hade jag lyckträffen att hitta just den här bilden på nätet. Jag tackar särskilt Staffan Sävenfjord för att jag får ha den med här. Det var bussigt!

Björneborgsvägen avseende linje 14 och 15 slutade sina sista dagar på det här viset:
image283
Denna morgon tog jag en något senare buss och var därför inte ensam att vänta på bussen.
Margreth Söderberg  var vänlig nog att posera tillsammans med avskedhälsningen. Det blev ju mycket trevligare än om det bara hade varit en ensam stolpe. Tänk om jag inte hade frågat om hon ville vara med på bild.

Så då idag - denna ödestigra måndagen den 17 september 2007 - då tog jag bilen till jobbet. Väl hemma så, ja vad såg jag då på Ulvsbygatan - i gamla linje 13:s busskur? Jo, där satt två unga fräscha tjejer och väntade på .... mjuka linjen. Med kameran i näven, så stegade jag fram och undrade om jag kunde få ta några bilder - och ja, det var ju klart. Se så bra det kan bli om man bara finner sig i vad andra bestämmer. Det lär ju bli mjuka linjen för mig också nå´n gång framöver.
image284
Flickorna som väntar på bussen heter Anna Ahlborg och Rebecca Danielsson.

Kommentarer
Postat av: Amundbettina

Hi, cool site. What CMS is it?

2010-04-26 @ 11:04:11
URL: http://amundbettina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0