DAG ATT GLÖMMA

Tröstlösa dagar, när himlen är grå,
grå som ens själ och man känner sej så
innerligt ensam och mätt på att leva,
mätt på att skratta och ljuga och spela
känslor man aldrig förnummit och känt,
- tröstlösa dagar, som återvänt!

Dikt av Nils Ferlin som jag "använde" mig av när jag var tonårsdjup. Vet inte, men idag kom den för mig och ja, det har inte varit en av mina bättre öden i arbetslivet idag. Det var väl det, kanske, som gjorde att min blå sida och minnet slog till med den här diktstrofen. Arbetsdagens motto har varit: "Tänk inte, för då gråter du", och med tanke att jag var på jobbet redan 0615 och jag har  tänkt mest hela tiden, så ...  Tyvärr, så känner jag bitterheten kryper på och det är inte okej.

Därför är det bra att ha fritiden utstakad i förväg, så att jag skärper upp mig. Idag var det teaterdags igen, Mistero Buffo med Özz Nüjen - det får bli några rader om det på egen plats. Nu får jag försöka sova igen. Imorgon är ju en ledig dag, så då kanske det går bättre.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tänker på dig och hoppas att allt ordnar upp sig för dig.... omgående!

Kram

2008-04-05 @ 19:04:26
Postat av: Erlandbettina

Thanks, keep up the good work.

2008-10-21 @ 09:12:26
URL: http://erlandbettina.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0