HUVUDSTADEN TUR OCH RETUR

... eller kanske mer förorten tur och retur. Igår var vi på den efterlängtade trippen till mässan Nordiska Trädgårdar 2008. Ja då kan jag det! Det var trevligt och naturligtvis stimulerande med så mycket grönsaker omkring sig - att sedan få komma hem och få sätta igång på riktigt. Det känns som om det här var startskottet jag väntat på, men jag tror inte att jag gör om denna resa någon mer gång. Jag sade till maken att jag hade nog varit mer betjänt av några timmar på en handelsträdgård, värd namnet och få botaniserat där i lugn och ro och funderat. Mässan här var väl mer en erfarenhet att ta till sig eftersom jag inte vill köpa pelargoner, orkidéer eller julrosor. Visst blev det lite frö och lite knölar, men inte det där unika, lilla extra som jag hade haft förhoppningen att finna här.

Som medlem i Koloniträdgårdsförbundet, så fick man en present om man hade ifylld kupong från tidningen Koloniträdgården med sig. Det är klart att jag hade kupongen med mig och förärades fyra sättpotatisar av sorten Minerva. Denna potatissort uppges vara - mycket tidig, vit och fast. Det får vi se! Trevlig present eftersom jag inte brukar sätta några potäter annars.

Tog kort på det spektakulära tilltaget med den hängande trädgården. Ja, det är ju heller inte aktuellt hemma, men det skapar onekligen lite frågeställningar t e x hur vattnar man, hur sitter kvar, ja inte vet jag och det räcker att jag undrar - jag behöver inte veta.

image626

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh, då behöver jag alltså inte ångra att jag inte följde med våra kolonister i lördags!!?? Det var skönt att läsa... *L*

2008-04-14 @ 04:29:03
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mia

Pratade nyss med en som hade varit med på resan, hon var inte speciellt nöjd..

2008-04-14 @ 16:34:16
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mia

Pratade nyss med en som hade varit med på resan, hon var inte speciellt nöjd..

2008-04-14 @ 16:35:08
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Idarkarolina

Very informative...God Bless

2009-01-07 @ 09:58:08
URL: http://idarkarolina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0