KOLOTTIVER

Semester mitt i veckan - gôtt! Det var en dag planerad till kolottenarbete. Jag tror jag bar ett ton sten denna dag.

Vi har diskuterat att göra en sittplats - ett rum - alltsedan de två styrelseamasonerna kom och sade till oss att stoppa återupprättandet av vår altan. Placeringen har inte varit given, men det som nu blev är en plats där vi har haft våra kaffestunder under varma soldagar. Fruktträden ger nämligen lite skugga. I en koloniträdgård skall det ju egentligen inte vara några stora inslag av varken träd eller buskar, utan det är ju mer tänkt att vara i det lilla formatet, så så mycket till skugga blir det inte naturligt.

Iallafall så har vi nu börjat med vår lilla rumsinredning. Det får gå sakta eftersom vi har mycket att göra och nu får det inte bli några fler halvfärdiga, oanvändbara projekt och inte har vi ork heller till stordåd. Vi började med "golvet". För att göra det enkelt så naggade vi på tidigare planteringar och ser nu till att "gräsa igen" dessa ytor och markerar bara med enkla stenar hur golvet skall begränsas i gräsmattan. Nästa steg i planeringen är enkla spalje'er av reglar och armeringsjärn som sedan skall "tapetseras" med clematisen "Summer Snow", hoppas jag. Regelvirket skall målas engelskt rött, hoppas jag också!

image637
Vems är skuggan?
image639
Pettssons?

Kommentarer
Postat av: Mia

Det blir ett härligt uterum, ju!
Det var just bristen på fönster och ljus som gjorde att jag var tvungen börja avhärdningen, det fanns ingen plats alls! *L*

2008-04-24 @ 21:24:14
Postat av: Dottern

Ja, kanske var det Pettson på besök för "moffa" är det rakt inte på bilden! Melia protesterade vilt när jag sa att det var hennes morfar i stråhatten :-)

2008-04-27 @ 21:19:26
URL: http://meliaklint.blogg.se
Postat av: Jimmyolivia

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2009-07-08 @ 10:34:47
URL: http://jimmyolivia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0