PÅ GÅNG

image650

Inhandlade en taggfri björnbärsplanta förra helgen och som jag har på tillvänjning i kruka på kolotten. Räknar med att plantan skall växa till sig och klättra så småningom. Så därför behövs ett klätterstöd. Letade först efter befintliga torn, men har inte hittat några då jag har sökt på nätet och i tidningar. I samband med det så hittade jag på Lottas trädgårdsblogg ett embryo till det som jag hoppas skall bli björnbärens stöd i livet, men det skall bli armeringsjärn istället för de lodräta reglar och ett fylligare "tak" som skall målas - engelskt rött. Fortsatt plan är att det skall inhandlas röd bark som skall täcka springorna mellan stenarna och även täcka jorden omkring plantan. Vi får se om tiden räcker till ett besök på Granngården under helgen.

image652

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0