VÄGGPRYDNADER

Som värmlänning blir man ibland mätt på alla souvenirer som är gjorda i näver. Det vill gärna bli samma utbud. Därför blev jag glatt överraskad när jag såg detta hjärta gjort i näver. Hjärtat hänger på dörren till Länsmansgården i Sunne. Det var ett nytt grepp för mig att använda näver på. Nu är jag väldigt förtjust i hjärteformen, så naturligtvis bidrar det väl till min entusiasm över just det här. Jag frågade var de har fått tag i det och fick svaret i "norra Värmland nå´nstans". Ja, var är det om man är Sunnebo? Kanske redan i Vägsjöfors? Om någon har sett eller vet var man kan få tag i sådana här hjärtan så var snäll och meddela mig. Maken sägar att han kan göra ett sådant här till mig, men jag är ju så otålig att jag vill ha ett NU!

På min jakt efter ett näverhjärta så gjordes ett besök i Ekshärad och deras hantverksbodar där. Nej då, där fanns inte något dylik, men jag förärades en annan krans som jag blev förtjust i. Det var Gunnel som gav den till oss och den är nu upphängd på en av sovrumsdörrarna i Lekvattnet. Kransen är gjord av björnmossa och jag tycker den är fin.

Kommentarer
Postat av: EvaLena Heinered

Hej Åse,



Läckert hjärta.

Såg du hur nävern var fäst vid sin stomme?

Bara nyfiken.



Tack för tipset med PhotoFiltre.

Ska genast kolla detta.



Ha en skön vecka uppe vid universitetet.//EvaLena "Äla" Heinered

2008-08-24 @ 22:01:30
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0