VÄXTMARKNAD 23 AUGUSTI

Idag har det varit växtmarknad på vårt koloniområde. I solsken! Det har ju regnat i snart tre veckor, men idag hade "vi iallafall tur med vädret". Det blev inga inköp gjorda för min del för jag var lite sent ute och arrangörerna hade också kortat ner tiden till att bara vara i två timmar. Lite kort tycker jag, men säkert bra för försäljarna som får ett snabbt tryck på sin kommers. En vänligt själ tyckte att jag kunde väl ha gått upp lite tidigare, men för min del handlade det just idag inte om det utan att jag träffade på kamrater från förr som jag prioriterade. Jag utnyttjade dock de trevliga kontakter jag har så att vi kunde få oss en kopp kaffe på "övertid" .

Elsa såg till att Ing-Britt och jag fick kaffe och kaffebröd - utan getingar! Elsa hade dukat upp ett eget kakfat åt dem så att de kunde lämna våra i fred. Idag serverades också morotsoppa och ostsmörgås, som det ser ut som Solweig uppskattar, medan Wolmar höll sig till det mer traditionella - korv med bröd. Till veckan får vi se detta par på TV för lokalTV - kanal 12 - var där och filmade "hemma" hos dem på koloniområdet idag.

Kommentarer
Postat av: Inger Fritiofsson

Är du fortfarande intresserad av stenar? Ni kan komma och hämta om ni vill, jag ska inte ha kvar så många har jag insett nu.

Inger

2008-08-25 @ 21:28:37
URL: http://ingerf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0