ANNA OCH ANNA

Grattis i efterhand mina två nära och kära "Annor" - ANNA Maria och ANNA Mollie.  Jag har inte glömt det, men ändå inte kommit mig för att GRATULERA - på något sätt. Skyller väl på hälsotillståndet - igen.



























På Anna-dagen skall julens lutfisk läggas i blöt om den ska vara klar i tid till julafton om vi skall gå efter den gamla bondepraktikan - och det gör vi ju!?  Känner ingen i någon generation yngre än min mors som skulle komma på idén att göra sig detta besvär, när det finns att köpa färdiglutad varsomhelst. Fast visst minns jag hur det smakade med riktigt hemlutad fisk, som både min egen mormor och svärmor har bidragit med. Det var då det!

Anna är ett av Sveriges vanligaste flicknamn och anses betyda "den nådiga".  Det anses av vissa även vara ett gammalt barnord för mamma. 

GRATTIS alla andra som heter Anna och som jag inte kan nämna, för då lär jag glömma mer än en . Anna har varit ett av de populäraste namnen i alla tider.

Kommentarer
Postat av: Maja och Mollie

Tackar tackar! Mormor ringde och grattade men sedan är det inte så många som kommit ihåg oss "Annor".



Hoppas verkligen du är på bättringsvägen. Lät inte allt för kurant sist! Kram kram

2008-12-14 @ 21:51:56
URL: http://meliaklint.blogg.se/
Postat av: Melia

Hej mommo!

Jag måste berätta något kul jag sa i morse;

Melia: Vad heter dina kompisar på jobbet pappa?

Pappa: Bengt och Arne. Men de är gubbar - som morfar du vet.

Melia: förnärmad Men moffa är ingen gubben! Han är nästan som en flicka!

Pappa: Nästan som en flicka?

Melia: Ja, han är så snäll som bara flickor är!



2008-12-15 @ 07:26:51
URL: http://meliaklint.blogg.se/
Postat av: Inger Fritiofsson

Vilken stärkelse! Hoppas att "moffa" ifråga är trygg i sin mansroll och tar detta som en komplimang!

// Tant Inger

2008-12-19 @ 00:55:05
URL: http://ingerf.blogspot.com
Postat av: Ann-Britt

Hej...ja Melias kommentar var för härlig!! Jag är lite sen att läsa din blogg...däremot brukar min käre sambo läsa den oftare än mig tror jag :) Iallafall Anna-dagen kommr jag oxå ihåg...då jag har en Anna hemma.. ANNA Cornelia Biller.........

2009-01-09 @ 10:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0