PRIO



Ärenden till  bloggandet poppar upp mest hela tiden , men tyvärr så hinner  ämnet försvinna ur medvetandet innan det ges tid att sätta sig vi datorn, eller också så har "viktigheten" försvunnit. Till exempel så hade jag en del funderingar omkring Postens dyre VD Nordström, men där känns det som om ämnet numera är utagerat. Sedan undrar jag om  de som är moderater är förklädda socialdemokrater eller tvärtom. Inte ens sossarna hade väl överhuvudtaget tordas tagit upp frågan om att förstatliga delar av bilindustrin och framförallt på allvar diskutera den hanteringen av bankerna. Men nu!!!??. Hårda bud mot dirrrarna och deras bonusar och inte skall vi ta bort momsen!! He, he! Kanske är vi alla människor och tänk vad en finanskris kan göra. Förresten är Borg söt med hästsvansen. Bara det! Om vi på Karlstads universitet skall behålla jobbet, så får dock alla rösta rött nästa val - landets unga lärosäten skall inte ha någon framtid och det var ju i och för sig ingen hemlighet under förra valet heller, men nu börjar de strategiska dragen att kännas.

Jag har i nästan två veckors tid sett på de trailers som har gjort reklam för den nya omgången av "På spåret" och vi hade verkligen laddat. Vi såg till att middagen var avklarad och bänkade oss framför TV:n med snacks och vinglas. Jag tror inte ens att jag hörde eller såg vinjetten till programmet utan jag knoppade in omedelbart och vaknade inte förrän vid den sista frågan, så jag såg ju att det var underhållande gäster under kvällen - och inte kunde jag frågan heller, så det kanske kvittade. Kanske kommer en repris.? Tänk vad bra det går att sova framför TV:n, men inte i den bekvämare sängen. Nu är det iallafall läggdags för att få några timmars vila inför morgondagens övningar. Jag får lägga de timmarna till de jag redan förvärvat i soffan framför TV:n - även idag.!

Kommentarer
Postat av: Stina

Ja soffan har en stor dragningskraft på mina ögonlock också - men bara kvällstid. På natten när jag inte kan sova i min säng sover jag heller inte i soffan.

2008-12-02 @ 13:12:10
Postat av: IngerF

Gör som jag!

Se På Spåret på webben när det passar dig! Man sitter kanske inte lika skönt som i soffan, men ändå. Man behöver inte vakta på repristiderna. Så här års skulle jag annars kunna sova ca 18 timmar per dygn eftersom det bara är ljust i typ 6 timmar. VArt ligger närmaste ide?

//IngerF

2008-12-02 @ 18:45:51
URL: http://ingerf.blogspot.com
Postat av: Mia

Åse, nu tog du upp ett problem som jag har funderat på....det där med soffan o sängen... ;-))

2008-12-04 @ 07:21:12
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0