ARN PÅ BIO

image483
Inte en dag för tidigt så har vi äntligen varit på bio igen. Den här gången så blev den uppmärksammade filmen om Arn. Att se den var ju ett måste för annars kan jag ju inte ha någon åsikt. Det är ett tag sedan jag läste böckerna om Arn och jag tyckte de var mycket bra - åtminstone de tre första. Den fjärde kunde jag gott ha avvarit, men de tre tidigare böckerna marknadsförde även denna fjärde. Jag blev mycket imponerad av Jan Guillous beskrivning av det framväxande Sverige och om det nu är hans research eller fantasi som gör att den blir trovärdig struntar jag i. Jag tyckte det lät bra i min enfald. Filmen tyckte jag var klart sevärd, välgjord och bra skådespelare. Stellan Skarsgård har en mindre roll, men lyser i det han gör. Tycker att ni skall se den, men den är inte så bra att jag vill se den igen utan väntar nu på del två, trots att jag vet hur det slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0