GLAD

Idag är jag glad för att vännerna som turistat i Kenya, iallafall förhoppningsvis, lämnat detta land där det närmar sig inbördeskrig. Kände på mig att det var lurigt redan från början när rapporterna efter valet visades i TV, och INTE hade researrangörerna besvärat sig med att evakuera sina resenärer om inte läget är allvarligt. Nu vill jag bara veta att de är hemma också, så är det lugnt ett tag.

Jag är också glad för att jag har sorterat bort tio kartonger med grejor, som jag trodde jag inte kan leva utan, från vinden. Nu var det läge att slänga en del,  efter 13 år ! En del kartonger kommer säkert inte att rensas bort förrän om ytterligare 13 år, men det tar vi då. Skönt att vara en liten bit på väg. Det skall bli mera imorgon.

Är glad för reafynden på Bergvik - fyra böcker för 100 kronor. Det blev trädgårdsböcker- två till mig själv och två som jag kan ge bort - och tolv stora rödvinsglas, som var nästan gratis - 49 spänn. De skall vi ha i stugan och där brukar de gå åt, så priset var perfekt. Kanske är jag också fortfarande glad för reafynden gjorda på IKEA tidigare i veckan. Där blev det också några glas - 24 st - att dricka champis ur. Tjocka, men vad gör det. Lika bra som engångsplast, anser jag. Dessutom blev det en hel del "nödvändigt" från julrensningen också. Allt från IKEA kostade en krona per styck. Så långt, sedan blev det ju annat också, så notan gick väl på en del ändå, tyvärr, men glad som sagt.







Kommentarer
Postat av: Malin

Nu har jag pratat med mamma och de har landat på Arlanda.

2008-01-05 @ 23:22:14
Postat av: Åse

Tack Malin för att du håller oss informerade. Visst är det tråkigt att deras drömresa har blivit rumphuggen, men det känns görbra att de är välbehållna här igen. Av två onda ting ...

2008-01-06 @ 11:58:59
URL: http://kolotten.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack för er omtanke.
Vi är hemma och allt är bra, vi hörs längre fram i veckan.
Sylvia o Berth

2008-01-06 @ 22:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0