KENYA - LITE ALLVAR

Om jag inte minns fel så var det just till Kenya som födelsedagsfirarna Sylvia och Bert skulle? Jag tycker inte om att folk reser bort, någon gång och se nu hur det blir. Uppror -  och det i huvudstaden Nairobi, vilket jag förväntar mig att ett besök säkert ingår i en semestertripp till detta land, även om det nu var på vilddjurssafari de skulle. Hoppas att de snart är helskinnade tillbaka och att deras flygplats ligger i någon annan landsände. Jag kan också hoppas på att jag har tagit fel om resmål. Ibland kanske medierna trissar upp allt och vi får se bilder på"det värsta". Ibland har det ju visat sig att  människor som har varit på plats vid liknande rabalder, inte alls har haft samma känsla av uppståndelse som vi hemma har fått uppleva vid TV:n.

Kommentarer
Postat av: Malin Arnefur

Hej Åse!
Det stämmer att mamma och pappa är i Kenya NU!!!

Har pratat med dem så sent som igår. Där de är så är "läget" ok men de märker av oroligheterna lite runt om.
De har det bra på sin resa. Ser mycket djur och äter mycket mat enl.sms.
Hoppas att allt lugnar ner sig nu,de kommer hem igen den 10 januari.

2008-01-01 @ 20:44:56
Postat av: Åse

Tack Malin för ditt besked, men det var ju både och att få detta besked. Bra att de är skadelösa, men de kunde ju i bästa fall ha varit någon annan stans i Afrika. Jag tycker att det känns alldeles förä länge till den 10:e och vi vet att de är tillbaka på fosterjorden igen.

2008-01-02 @ 19:57:20
URL: http://kolotten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0