LJUSARE OCH LJUSARE

Fortfarande råder mörkret, men visst märks det väl att dagarna blir längre.Gôtt! Fastän jag använder mina dagar till att arbeta. Förra veckan blev det 13,5 timme mer än en normalvecka och likadant veckan innan. Sååå, jag önskar att januari snart är slut, för då skall jag vara färdig. Det har gått ganska bra ändå med dubbla arbetsuppgifter och lite till, men jag KAN halka in i stressen när jag blir pressad tidsmässigt. Min taktik är därför att jobba så mycket jag orkar, så länge jag orkar - och hoppas på att bli klar uppgiften innan klockan klämtar. Frågan är vem jag försöker lura? Ja, än så fungerar jag och så får jag ju göra lite roligt emellan också - film, teater, show, middagar. Inte bara kneg alltså. Maken är ju mitt hemliga manbiträde och sköter om mat och disk, så uppassad blir jag ju till en del också.

Nu ser jag dock fram mot resan till Partille i slutet av veckan och småälsklingarna. Därefter skall vi försöka åka till stugan och där skall det bli både röja och '"softa" av.  Så på sikt kommer återhämtningens timme.   När jag får tid!!!

Februari är dock inplanerat för "kolonitänk". Det har fått skjutas på, eftersom betinget för januari är "att städa vinden". Hemmavid får det bli en sak i taget, om det skall bli något över huvudtaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0