PÅSKRUNDA

Lite i startgroparna inför den traditionella påskvistelsen i Lekvattnet. I denna tradition ingår konstrundan runt övre Fryken. Vi brukar variera turordningen från öst till väst eller tvärtom, men några givna besök blir det alltid och ett av dem är till Heidruns i Fensbol. Där blir det fika - med hembakat bröd - och det gäller matbröd likväl som kaffebröd. Onödigt gôtt!

I år heter temat vid Heidruns "Pixlar & Pigment" och det är Leif Högström och Sven Nordqvist som ställer ut. Det skall bli intressant att se om det är lika givande som det lockar. Jag förutsätter att det är samma Nordqvist som fick Augustpriset i fjol för bästa barn-/ungdomsbok. Melia har fått boken som vann ialla fall "Var är min syster?", men roar nog mest oss vuxna just nu med de fantastiska illustrationerna som just är väldigt mycket fantasi.
Där kan det nog finnas pigment ?!

image590

Nu har jag förberett mig och har gått in på Övre Frykens konstrunda och skrivit ut programmet för konstrundedagarna som är mellan den 21 - 23 mars. Förutom Heidruns som blir det nog ett givet besök på Länsmansgården någon av dagarna också. Där huserar Vildhjärta - Maria Westerberg med sin träalster, som jag bara ääääälskar.
image593

Kommentarer
Postat av: birgitta

tackar för informationen...kanske vi ses under rundan...

2008-03-14 @ 11:19:55
Postat av: Plogflickan

Nordkvist ritar sina djur så härligt, om det nu är han som ritar dom??

2008-03-14 @ 18:22:13
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0