BJÖRNBÄR - BLACK SATIN

Det är inte alla kommentarer som kommer direkt i bloggen. Det händer att det blir lite skriftväxling via mail också. Inte så sällan, förresten. Då jag tidigare beskrev mitt inköp av tagglösa björnbär, så fick frågan om det verkligen kan kallas björnbär då? Ja, vad visste jag mer än att det var vad jag hade inhandlat. För att försäkra mig om att det var björnbär jag har, så kollade jag lite på nätet och fann väl att varan verkar vara sann. Jag köpte min planta med anledning av att jag tycker att björnbär är dekorativa och goda och då jag hittade denna trädgårdsförädalde taggfria variant så slog jag till.

Vad jag lärde mig om björnbäret Black Satin var att det är lättodlat och ger stora bär och stora skördar. Jag tycker att det låter helt okej.


Idag fick jag äntligen ner plantan i marken, i mitten av det som skall bli bärets klätterstöd. Vi är på gång, vi är laddade ...




Kommentarer
Postat av: Mia

Måste kolla om den är härdig där uppe, för jag gillar björnbär, båda smak och utseende på växten L

2008-05-13 @ 07:19:36
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0