GRANNPÅVERKAN

Idag kunde jag inte motstå det indirekta grupptrycket från kolonigrannarna. ALLA !!! hade nyklippta gräsmattor eller höll på att klippa. Tyckte jag skulle spara på krafterna och vänta till efter helgen. Så hade jag bestämt, men alltefter tiden gick, så blev det att svida om och fylla i soppa i gräsklipparen och köra på. Tänkte ta det sakta och så fick det väl bli, men se´n skulle det ju krattas också... och gräsklippet i skottkärra till komposten. Liiite mer arbete än jag tänkt mig idag, men nöjd blev jag. Så här vid premiärklippet så dristade jag mig att spara ett gäng tusenskönor.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Lyckost som har tusenskönor i gräsmattan...de får du vara rädd om. Jag har försökt sätta och har just nu 1 st i ett gräsmattehörn.

2008-05-08 @ 09:06:21
Postat av: Torun

Haha. Ska jag söka upp dig på KAU? Jag tittar väl förbi någon dag. =P Annars finns risken att vi promenerar på koloniområdet någon dag i veckan. Känner ju numer igen dina röda stöd, så är du där säger jag hej!

2008-05-08 @ 19:11:50
Postat av: Granne med Selma

Tack snälla gulliga du för ett så fint omnämnande av min blogg! jag blir verkligen jätteglad :-)

Försökte kommentera under rätt inlägg, men det gick inte...

Hoppas din dag varit fin! Själv har jag suttit i möten samt tagit emot blivande år 7 på besöksdag på högstadiet = fullt upp. Ska sätta mig ute med en tidning nu!

Kram Sussie

2008-05-08 @ 19:36:35
URL: http://grannemedselma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0