SPENAT, SALLAD OCH SVARTROT

Idag den 14 maj så sådde jag plocksallad och svartrötter i avdelningen för gröna växter i min rabatt. Sedan spillde jag lite dillfrön här och där så kanske det kan bli lite nivåskillnader även där någon gång i sommar. Dokumenterade den svarta jorden på bild för att jag skall komma ihåg att där är det redan klart. Jag kommer säkert att gräva ner något annat där nå´n dag ändå, för jag glömmer säkert bort att jag har dokumenterat.

Sådde också den första omgången med spenat, men det fick bli i trädgårdslandet bredvid potatisen och fjolårets svartrötter.

Kommentarer
Postat av: Inger Fritiofsson

Jag blir så glad när jag ser att även trädgårds-proffsen ibland glömmer vad de grävt ner!



Jag trodde jag var ensam om "trädgård ad hoc". Var helt säker på att "alla andra" hade en noggrann struktur, rentav ritningar över sina trärgårdar. Givetvis med processcheman över respektive växter så man har koll på när de blommar och vilka färger som matchar vid samma tidpunkt.



Själv gräver jag ner det som finns i den stund behov uppstår på någon plats jag hittar, och när jag ev har lust. Det heter "relativism" på akademiska :-)

//IngerF

2008-05-16 @ 21:07:19
URL: http://ingerf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0