LEDIG TORSDAG


Efter några veckors intensivt arbete med budgetar och prognoser så kändes det helt rätt att bara vara ledig en hel dag. Bara så där! Eftersom både fullmåne och stress har gjort att jag vaknat tidigt på mornarna under veckan, så kände jag ett behov av att få vila. Skickade med brasklappen när jag bad chefen om ledigt att "om  jag känner mig trött i morgon, kan jag ta ledigt då?" Jo då, det kunde jag och idag var det skönt att ligga kvar i sängen, även om jag vaknade i vanlig "uppstigartid". Att läsa morgontidningen i sängen - det är att vara ledig, så det var ju lämpligt att börja med det. Sedan har jag lyssnat färdigt på den spännande ljudboken "Handel med döden" av Simon Kernick.









Annars har jag bara lufsat runt osminkad och i paltor och gjort bara det jag vill, städat lite, tvättat lite, sorterat lite, ja lite av varje. Det har varit skönt att tagga ner och nu känner jag mig "utvilad". Det varar väl till imorgon eftermiddag, men DÅ är det fredag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken klok människa!

När kroppen skriker VILA, då tror jag faktiskt att man ska göra det.

De flesta andra brukar bita ihop och gå till jobbet ändå.



Jag misstänker att tempot är det samma på avdelningen som det har varit tidigare.//EvaLena

2008-10-16 @ 22:05:37
URL: http://[email protected]
Postat av: IF

Det är underbart att "bara" vara ledig och gå hemma och "bara" plocka. Särskilt om man kommer upp i tid på morgonen. Jag brukar få mest gjort när jag beslutat att tillåta mig själv att inte behöva "göra något"! Särskilt på söndagar. Det jag tyvärr inte får gjort, är att gå och träna... :-(

IngerF

2008-10-17 @ 23:57:00
URL: http://ingerf.blogspot.com
Postat av: Mia

Visst är det väl härligt! Även om man vaknar i vanlig tid, så just det att veta, att man inte måste iväg är hur gott som helst! L

2008-10-18 @ 19:10:46
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0