LÖNNVÄGEN 27


Är det dags att säga välkommen nu?? Till Elsa Tillman som har flyttat in på Lönnvägen 27 och bidragit till att vi har haft det så trevligt på kolonin den här säsongen. Med hennes öppna sinnelag, så har det inenburit att vi har lärt känna människor som har trampat i grusgången under de år vi har varit här, men som vi aldrig har kommit direkt nära. Elsas kaffestunder och närvaro har sett till att vi har prioriterat grannsamvaro i år.

Det var en överraskning att huset mitt emot hade ny ägare när vårsäsongen 2008 började. Den förra ägaren Inga-Lill hade haft hantverkare där och även gjort en utbyggnad året innan. Inte trodde jag väl att hon skulle lämna stugan efter en så kort tid. Inga-Lill köpte huset 2003, tror jag. Innan var det Alf och Bertha Åberg som hade innehaft stugan sedan??????   


Kommentarer
Postat av: Mia

Åse, jag var kolonist en väldigt kort tid, men när jag läser vad du skriver, så kommer saknaden efter stugan och samhörigheten med dom andra kolonisterna.

Här på gården, dit jag flyttade, har vi nu i sommar delat upp en jordplätt i olika delar, så vi har en liten lott var, för oss som vill odla.

Tyvärr kom vi igång sent med detta, men till våren ska vi vara på G tidigt! L

2008-10-12 @ 08:14:16
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0