HELGKULTUR

Det är bra med kamrater som aktiverar en. Igår blev det en tur till Filipstad och Oxhälja. Inga-Lill
och Terez kom susande redan innan kl nio och iväg bar det. Väl framme så var det felr än vi som ville vara tidigt ute - kanske med farhågor för kommande regn, för det hängde verkligen i luften. Det blev inga vådliga martensaffärer, men är man i Filipstad så blir det iallafall bröd. Wasabröd säljer billiga knäckebrödkassar, som man ju MÅSTE ha. Sådana fick det bli, så nu har jag sandwichar ett tag. Mera bröd, köpte äkta samiska glödkakor  bakade på plats, mest för att jag vet att mor gillar sega läfsor. Köpte mig också ett par fula torgvantar i akryl, mest för att jag frös. Eftersom det inte blev så mycket till affärer i Filipstad, så tog vi oss en körare på Bergvik när vi kom hem. Där fick vi oss en varsin pôse med kläder vi trodde oss behöva.

Idag söndag, så mötte K-Å och jag upp med samma Inga-Lill med make på Alfie, där vi åt en smaklig saltimbocca innan vi traskade iväg till Arenan och evenemanget med Voicette. Inga-Lill övertalade oss för någon vecka sedan att vi skull hänga på och lyssna till Voicette - en amatörkör som just den här kvällen hade Rockmusik genom decennier på repertoaren. Trevligt med kören och duktiga var de, men behållningen var ju de unga musiker som de hade med sig. Vilka ungdomar och vilka musiker, men den mest lysande stjärnan var sångaren Wiktor Sundqvist. Det är inte att överdriva att han kommer att stå på större scener än Arenan på sikt.

Kommentarer
Postat av: Mia

Tänk vad många unga artister som är duktiga! Hopas han får chansen att visa upp sig mera... L

2008-09-08 @ 06:46:26
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0