Chili i antågande

Chili SKALL sås mitt i vintern. Det har jag läst. Så vad passar bättre än att så frön och hoppas på heta frukter nu när det äntligen har blivit vinter. Som jag har väntat ?! Ja inte på snön  alltså, utan på "mitt i vintern"...

Försöker även i år med den läckra gula "Hot Lemon", som verkligen gick hem i fjol och som vi har haft nytta av tills nu. Nu köpte jag nya frön och försökte mig inte på att återuppliva de som var i de kvarvarande frukterna. Så långt vågade jag inte chansa. Så nu har jag sått dem i ett avdankat plasttråg och vattnat.  Min första odlingsplats är under elementet på "den lilla toaletten", där det heller inte finns något fönster. Så huvuddelen av dygnet är mörkt och varmt ca 20 - 22 grader. Där får de stå tills det blir, förhoppningsvis, gröna små blad.  Det kan ta två - tre veckor och då får jag byta läge och se till att det blir så mycket ljus som möjligt istället.  Tillsammans med Hot Lemon så har jag sått Chiluacre Negro - de får vara sambo i mörkret under denna tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0