SEMESTERPLANER

Åh, vad jag gärna skulle vilja att något , eller helst några av de semestermål som jag fantiserar om skulle kunna besökas i sommar. Troligen blir det väl inget eftersom tidien inte räcker till och jag har ju mina egna semesterparadis inom räckhåll och har ju även planer för dem i sommar.

I fjol så var det ett tips från en annan bloggare http://catfriend.blogg.se/  och hennes inlägg som gjorde mig nyfiken och sugen på ett besök. Jag hade det i tankarna så fort som kosan bar västerut till Partilleregionerna. Tyvärr så hade jag inte riktigt focus på var denna oas, som hon beskrev, låg och med så lösa upplysningar är det inte någon som kostar kraft på att försöka hjälpa mig att hitta dit. Nu i förra veckan  kommenterade jag i hennes blogg en förfrågan om cafeet och fick svar i min egen och kan alltså ta tag i det igen. Här är adressen till hemsidan, som jag ömt skall bevara och bevaka till text uppstår framöver. Kanske, kanske kan det bli en visit i sommar, www.gardenoftheseason.se
Bilden har jag "lånat" från Margarethas sida som är länkad ovan.

Sedan vill jag till Hildasholm   - Axel Munthes hem och där hustrun Hilda var upphovskvinna till de trädgårdar som nu förevisas under somrarna. Tyvärr så är ju trädgårdsnöjen som bäst någon gång i juli, och då är det inte alltid så kul att kajka runt i bil och så har jag ju min egen täppa att ta hand om då, men nå´n liten sväng till Leksand kanske inte vore fel. Då skulle jag också besöka http://www.lantlivinredning.se/

Så skulle jag ju gärna vilja besöka något av min "gamla" skolkamrat Cecilias arrangemang i sommar. Hon har sin förankring på sitt Rugerup i Lundområdet, men är också med i omkringliggande arrangemang. Vill dit, också mycket för att kanske också få träffa Cecilia som jag inte sett på snart 40 år --huuu! 

Detta är tänkta utflyktsmål inom Sverige förutom att jag vill till Västerås, Partille, Stockholm, Lekvattnet ochh Kroppkärr förstås

Kommentarer
Postat av: Margaretha

Jag hoppas verkligen att du får tillfälle att komma till Göteborg....

Som jag sagt förut ...du får gärna höra av dig...det vore kul...

Kram

Margaretha

2009-03-05 @ 20:53:40
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0