DET FRUSNA SKAFFERIET

Snart, snart är vi där igen  i våra täppor, men det är ändå en liten tid tills det går att skörda några bär eller grönsaker. Tills dess så har jag bestämt mig för att inventera vad som finns sedan föregående säsong(er) i frysen. Ja, åh vad hittar vi väl där? Bönor, hallon och äppelskivor bl a. Till slut orkade jag i höstas inte med att göra något mer äppelmos utan skalade, skivade och frös ner äppelskivor, som jag nu tar fram och kokar lite enkel kompott av då och då. Visst får man jag lite kolonikänning.
Bilden har jag fått lov av Maith att använda.


Kommentarer
Postat av: Stina

Vilka härliga kolonibilder! Du är rik på många sätt som har en täppa och frysarna fyllda med det egna.

2009-01-29 @ 21:59:53
Postat av: Anonym

Mmmm....

JAg längtar redan.

Bilden på bönorna får mig verkligen att både fundera på att odla och att bli vegetarian. Läckert!!//Äla

2009-02-02 @ 21:52:40
URL: http://heinered.blogg.se/
Postat av: Malin i Kil

Hej!

Är så synd att jag inte kan följa Maria på bloggen längre.

Är det så att hon vill lämna ut "koden" för att komma in på bloggen får hon jättegärna maila mig den.

MVH/Malin

2009-02-16 @ 19:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0