HUSKUR - BIHÅLEONT

Är sjuuuk!     

Dras med något konstig huvudvärk som till största delen känns som om det är en härledning från bihålorna. Jag har försökt med min gamla huskur att "snorta"  ljummet saltvatten (det blir man INTE varken hög eller glad av, snarare låg). Hjälpte sådär näsvist(?!), men inte för skallen. Träffade sjuksyrran Carina över en lunch som omedelbart rekommenderade " ta allergimedicin", vilket jag gjorde när jag kom hem och blev aningen bättre. Nästa sjuksyster Inga-Lill informerade om att saltlösningen hjälper bra när man vill att snuvan skall lossna, men att nässpray till för att vidga gångarna. Eftersom jag inte har någon snuva så fick det bli att inhandla nässpray. Båda dessa tips fick mig att må definitivt mycket bättre hela denna dag. Nu är jag dock i aftonlampans sken där igen med HUVUDVÄRK - så det fick bli Ipren som komplement. Känner att jag skall gå stjäla ett allergipiller till av maken nu till natten, trots att jag har tagit dagens lovliga dos. DÅ är jag nog på banan igen imorgon bitti. Några gardiner har jag inte sytt ikväll fastän det var min ambition.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men oj och usch....

Att vara förkyld är inte kul.

När jag var sjuk i höstas (augusti till december) och det aldrig ville ge sig ordinerade doktorn:

- Värme

- Vila

- Vänlighet



Då åkte jag till Thailand på en sista minuten och VIPS blev jag frisk.

I Thailand fanns allt han ordinerade.



Tack för komplimangen om min akvarell.

Ja...jag säljer ibland. Just nu kanske jag inte hinner måla så mycket som jag vill...men det kommer.





Pigga på dig.//EvaLena



2009-01-16 @ 22:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0