LYSSNAT PÅ ELSIE JOHANSSON

 ... och tredje fristående delen om Nancy, där hon till sist får möjligheten att leva sitt eget liv. Vad jag förstår så är det här den avslutande delen i en triologi som omfattar Glasfåglarna som första del och  Mosippan som den andra delen . Tycker att de här böckerna är fantastiska och att Elsie Johansson läser själv imponerar. Hon debuterade ju som författarinna först vid 48 års ålder och är nu 77 år. Den bok som jag nu har läst kom ut redan 2001, men jag har trott att det har varit tantböcker och ja, så är det väl, men jag är väl tant då. Har man som jag haft en något så när anknytning till landsbygden, även om jag inte har upplevt krig och andra åthävor som Johansson beskriver, så ser jag miljöerna, cyklandet, posten och handelsboden framför mig precis hur lätt som helst med de referenser jag har från mina somrar hos mormor och morfar i Kristinefors.


Rekommenderas inte bara  för tanter, men läs alla tre och i rätt ordning.
Som vanligt gäller att man skall gilla människor och relationer för att ta till sig boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0