TV och film under helgen

Fredag kväll -  Det finns mycket att se på TV om jag bara håller mig vaken. På spåret är givet - något kan man ju, men inte det mesta. Den här gången kunde jag uppskatta Filip och Fredrik lite bättre. Jag kan ju bara tycka att de är fenomenala att resonera sig fram till svaren och lite fyndiga är de ju. Fastän jag är nog lite seg, för jag tycker ibland att, fastän de ibland har klockrena poänger, så är det ibland mobbingvarning och too much raljerande och generaliserande.

Sedan kom han ju då - vår senaste import . SKAVLAN!!  Hoppas att han emigrerar hit för tid och evighet. Duktig ochsnygg, lelr kanske tvärtom(?!) .Kommenterade i Kristinas blogg det här:

Tyckte synd om Maria Bonnevier ett tag när hon miste MIKAEL PERSBRANDT, men den här norske mannen har en hel del han också att beundra. Vilken show - så trevlig, men jag har också "träffat" honom tidigare i den norska talk-showen som ju pågick i rätt så många år. ALLTID lika bra. ALDRIG fel! Det kommer att bli fler fredagar tillsammans med den mannen.
S
å är det!

Sappandet bland kanalerna medförde att jag sedan fick se den gamal filmen "Runaway bride" med Julia Roberts och Richard Gere. Oförarglig och det slutar ju alltid lycligt, så jag behöver inte engagera mig något så värst - och tänk jag var vaken hela kvällen trots pizza och starköl på startlinjen.

I lördags såg vi den nya storfilmen "Changeling" med Angelina Jolie som filmens stjärna. Clint Eastwood har både regisserat och producerat. Det har han gjort bra, men fimen var LÅÅÅÅNG - två  timmar och en kvart och kändes dryg stundtals, men den kan väl vara bra för det!? Säkert blir det åtminstone ett flertal Oscarsnomineringar, men om det blir utdelning beror väl på stundande konkurrens.

Jag höll på att glömma - kvällens clou - Stefan Holm. VARMT!  Det var en trevlig och jag tycker välgjord film. Tycker om homom, och nu är vi ju arbetskamrater också, så jag kollade väl med extra positiva glasögon. SEr jag ohonom imorogn skall jag iallfall säga att han är bäst!

Kommentarer
Postat av: Stina

Måste erkänna att jag också hamnade på Runawaybride frampå småtimmarna. Det var nog tredje eller fjärde gången jag såg den - och visst är det skön när det slutar lyckligt.

2009-01-19 @ 09:01:45
URL: http://rojderberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0