BLODAMARANT

Det kliar i fingrarna, men vis av erfarenheten vet jag att jag inte skall ha för bråttom med att förkultivera. Risken är att det blir för "rangligt" och att plantorna förväxer innan det verkligen är dags att få plantera ut . Ikväll orkade jag iallafall inte hålla mig utan nu fick det bli dags för fröpåsen innehållande blodamarant.  Texten lovar 20-25 plantor av 100-120 centimeter långa blomställningar i brons- och orangefärgat. Om detta går i lås så skall jag ha dem på min gula sida. Känns som om det skullle vara okej till de engelskt röda inslagen som finns lite här och var också. Jag kan ju alltid hoppas.

BLODAMARANT - Amaranthus cruentus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0