KOPPARMANTELN

Idag var Birgitta E och jag på teater på Arenan och vi såg, och jag vill säga uppleva, Kopparmanteln med Västanå teater.

Föreställningen spelas i deras yurtan - ett mongoliskt nomadtält - där vi fick trängas ihop oss, men det blev ju en fantastisk miljö att vara i. Tala om närhet - jag undrar hur många kvadratmeter det kan röra sig om och vi var troligen 100 personer på plats och mitten var då scenen. Otroligt trevligt! Vi är ju några personer som har till tradition att åka till Berättarladan varje år och se deras uppsättningar. Just Kopparmanteln är en del ur Kalevala som är på deras repertoar sommaren 2009. Birgitta och jag var lite skeptiska innan föreställningen och vi hade nog vissa tvivel om att det kanske inte blir något Rottneros i år.  Det tog de ur oss vill jag lova - nu blir det att boka in sig för en helafton igen!

Kommentarer
Postat av: Laila

Eric och jag var på Stjärnan och tittade när de var i Torsby. Det blir en häftig känsla när de kommer så nära. Rekommenderas!

2009-03-30 @ 07:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0