VERNISSAGE

Jag gjorde mig en lite sväng till ytterkanten av city denna vackra lördagseftermiddag, nämligen till Sandgrundsudden. Besökte biblioteket, där jag skaffade mig ett nytt lånekort  - har snyltat ett tag på makens - och lånade en bok om att sy dockkläder (?!  NÄR?!?) och några ljudböcker till min mor och mig själv - bland annat "Låt den rätte komma in". Tänkte att jag skulle läsa boken innan jag ser filmen, bara för att veta om filmen gör boken rättvisa. Det är ju annars en film som har uppmärksammats.



Sedan... gick jag in på muséet där det var vernissage med alster av K-G Ohlson, Östmark. K-G var ute i farten när vi var unga och jag tycker att jag"känner" honom. Nu såg jag inte K-G, men väl hans gamla "kryss" Lars Lerin. Det var grädden på moset och jag gick hem och tittade lite extra på mina egna tavlor som K-G gjort. LL var vackrare än någonsin, men det var kanske för att han hade sin nye pojkvän vid sin sida som han såg så solig ut.  Jag kunde inte med att ta upp kameran och störa idyllen utan tänkte det får bli en annan gång - när han är ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0