WOOLPACK INN

En vanlig torsdag mitt i månaden livades upp med ett krogbesök. Maken trilskades lite om hemtransporten men det fick bli en promenad  - för den goda sakens skull.

Fotade på hemvägen ett av  Karlstads signum, nämligen den  "gamla bron" - om ni nu kan urskilja den. De regelbundna ljuspunkterna kan ni betrakta som valven. Övriga vita prickar beskriver vädersituationen kl 2130 torsdagen den 12 mars vid nämnda plats.

Trevligt inititativ från Elsa gjorde att Kolottenvänner strålade samman denna kväll för att ta en matbit, några glas öl eller vin, eller både och...? Lönnvägen var representerat från hus 23, 27 och 36. Inte illa och vi ser fram emot ytterligare uppslutning framöver.
Ljuset i tillvaron är förstås Andrea, som skötte sig så utmärkt på ett av sina första restaurangbesök. Härliga unge som stod ut med oss så länge!
Woolpack Inn har nu återuppstått och det kändes att atmosfären var densamma och maten var lika god. Kycklingtoast på menyn för 98 spänn är mycket prisvärt, men själv kostade jag på mig lammfile med schweizerpuré - gôrgôtt. Det kan jag göra om.


.

Kommentarer
Postat av: Lotta/Elsa med bihang

Vi hade också jättetrevligt, och ser fram emot en reunion inom kort!

2009-03-13 @ 21:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0