APOTEK TILL SALU

Såg idag på de regionala nyheterna att 19 av länets apotek skall säljas. Totalt är det 466 av 946 apotek som är till salu, som i ett led i den totala privatisering som är målet på sikt. Då funderade jag på vilka kan de fyra apotek vara som nämndes vara till försäljning i Karlstad och kollade då listan för Värmland

Uttern Arvika
Älgen Arvika
Rödhaken Ekshärad
Kronan Filipstad
Lokatten Hagfors
Beckasinen Karlstad - det ligger på Kronoparken, nära universitet och lättillgängligt för mig om jag vill.
Berguven Karlstad - Bergviks köpcenter, shopping ligger ju alltid nära och får man då ont i huvudet, så då är apoteket   bra att ha lätt till hands.
Rönnen Karlstad - Ruds centrum, aldrig utnyttjat för min del trots närheten och tillgängligheten.
Vågen Karlstad - dit hittar inte jag, men det bor ju en hel del människor på Våxnäs också som behöver medikamenter.
Svalan Kil
Apoteket Koppom
Kronan Kristinehamn
Tjädern Likenäs
Ulven Molkom
Laxen Munkfors
Fyren Skoghall
Humlan Storfors
Kronan Torsby mitt i Torsby city, kanske någon holländare köper???
Myran Vålberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0