NY PLACERING

Intressant, men under resans gång och framförallt nu när jag har varit en aning krasslig, så har herrn i huset fått sin vilja igenom - igen!!!  Nu har vi lämnat  in till styrelsen  om besked om förändrad placering av vårt kombinerade växthus/förråd.
Evert och Tommy,  i arbetslaget, har i vinter slagit ner all vass, så nu har vi fått en sådan fin utsikt att vi t o m ser blåa flikar av sjön. Då tyckte maken att det var synd att skymma den nya vyn genom att smälla upp ett förråd precis i synfältet. Ja, då är det väl bara för mig att hålla med och vara flexibel - i vanlig ordning (?!).

Den nya placeringen blir nu istället cirka tre meter från själva kolonistugan alldeles från det som nu är förråd, och som vi egentligen skulle ha till annat - läs toalett, hm.  Nu verkar det som om det är förändring på gång även där - måtte jag kvickna i snart.

Det är tänkt att vi skall ha ett litet fyrkantigt förråd med ett något valmat tak, men jag vill inte att det skall få utseendet av en panncentral, så det får nog bli en liten platå högst upp a la paviljong - he, he. Eller en liten vindflöjel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0