PLUS OCH MINUS

För att tillgodgöra sig det positiva - ett enda + , så har det dessförinnan föregåtts av åtskilliga minus, sådär en åtta - tolv stycken. Det skall mycket till att väga upp det negativa, alltså. Det är det vanliga har jag förstått.

I mitt fall idag, så är fallet tvärtom. Jag har brottats med logiken och har verkligen varit tvungen att övertyga mig själv. Vi har idag nämligen en tågresa planerad till Partille och småflickorna där, biljetter köpta för två månader sedan och i tanken har vi varit där i flera veckor. Jag har verkligen tvingat till mig så många minustecken som möjligt för det skulle uppväga det enorma PLUS som resan skulle innebära.

Jag har varit hemma och "krank gewesen" i något odefinierbart - tänk INTE svininfluensa. Jag tror ju  hela tiden att resan skall bli av, men det är ju inte tillrådligt (som min mor sa), mest med tanke på familjen där, men också för min fortsatta hälsa. Lilla Mollie har också feber - onödigt att komma med något nytt till henne också. PLUSTECKNET  var dock så stort att jag packade igår kväll och var på väg till jobbet idag för att sedan kunna åka till småttingarna, som jag längtar så efter. Klockan två i natt talade kroppen om för mig att det här går inte utan jag stängde väckarklockan och sov till halvnio istället. ISCH!

Melia på 4-årsdagen

Kommentarer
Postat av: Lisa

Stackare, kan du inte ens åka till Partille och gulla med de "stora tjejerna".... verkligen ett minus.



Hoppas du kryar på dig över helgen!

2009-11-20 @ 13:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0