RECEPT - RECEPT - RECEPT

Under kategorin RECEPT så har jag tänkt att visa goda recept på säsongens grönsaker, bär och frukt.

Recepten kommer att vara de som är mest beprövade och, i min smak, godaste som jag har erfarenhet av. En idé som har dykt upp är att ni Kolottenbloggläsare gärna kan lägga in era favoritrecept under respektive grönsaks/bärs(?öl?)/frukts beskrivning genom att skriva ned dessa i Kommentarer. Då kan ni ha denna blogg som en egen liten receptbank, när ni nästa gång inte vet var ni har rabarberkakereceptet i era gömmor. Eller varför inte drinkrecept. Som den här - på rekommendation av Britt-Inger. Det gäller väl att göra saften först då, om min idé om att visa vad trädgården kan ge i form av godsaker. Framförallt skulle det vara kul att få dela era goda erfarenheter.


image58  

  Lemongras Martini
 
En "portion"

1 citrongräs
1/2 dl rabarbersaft koncentrat
1/2 dl vatten
1/2 dl Gin
is
Gör så här:
Ställ in martiniglaset i frysen så att det blir riktigt kallt och frostat.

Bulta sönder citrongräset en aning
Skaka ingredienserna i drinkshaker och häll upp i ett martiniglas.

Om du inte har en shaker så går det bra att använda en ståltermos istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0